First day!

Då var första dagen på Secret Squirrel avklarad, Bri och Andrew är underbara människor. Kom dit efter skolan i Onsdags gjorde lite stocktake, plockade ut den nya collectionen och förbredde för att skicka till butikerna fick också göra ett ikke så rolig jobb, sätta pins på swingtagsen, fyfan vilken hjärndött jobb stack mig i fingret 1000ggr. Sen bjöd dem på hemlaga soppa och cheesey toast mumma.
Andrew tog med mig på rund tur i Sydney, vi besökte Patternmakern, the Sample machinist och the bias binding cutter. Kommer bli underbart att jobba där.
Jag sitter verkligen och drar mig nu, har gjort allt möjligt för att slippa ta tag i läxan, men nu kommer jag nog inte undan längre.
Så jag kryper ner i sängen med en kopp kaffe och mösterkonstruktions boken. Håller på och lär mig den 4:e varianten av patternmaking. Samma mönsterkonstuktion vi gjorde på tillskärar, mönsterkonstruera från ett vitt papper med tagna mått. Måste lära mig alla termer på engelska, fyfan det är hur mycket som helst. Var helt vilsen förra veckan.
Ska börja ta med kameran till skolan så ni får se lite.

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj vad du är duktig min unge. Dricker du ur mammamuggen? Satt på bussen igår o såg en kvinna som jag trodde var du, mitt hjärta snörptes ihop. Saknar dej så! Kul att du trivs tycker jag i allafall. Hälsa till mina pojkar!

Jag älskar dej!

Din mamma

2010-08-12 @ 07:50:59
Postat av: Syrran

Oj vad jag inte förstod nått av de här inlägget men alltid kul med livstecken lixom :P



Du är så duktig min syster.

Jag var på fest med en hel drös designers igår, kläder kläder kläder, tyg tyg tyg, bögar bögar bögar, fattade lika mycket vad dom sa som ditt inlägg.

Något som verkar va inne är dom här byxklänningarna och raybans brillor, för de hade alla på sig!



Förutom Mandis då haha!

2010-08-16 @ 02:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0